dinsdag 14 december 2010

Uitgaanstip Pieter Wispelwey cello, en Paolo Giacometti, piano

Pieter Wispelwey cello, en Paolo Giacometti piano, met werken van Brahms en Schubert, 17 december, Oude Kerk, Heemstede.



Een aantal weken geleden belde Pieter Wispelwey me op of we nog bladmuziek van een cellosonate van Chopin in ons bezit hadden. het ging om een uitgave uit ongeveer 1700- of 1800-zoveel. Hij had het ooit dertig jaar geleden geleend in onze bibliotheek. In onze catalogus niets te vinden, maar zo'n oude uitgave, misschien ... En ja hoor met hulp van onze afdeling Oude Boekerij en Bijzondere Collecties (oftewel OBBC) kwam ik erachter dat het betreffende exemplaar in onze kluis lag. Afgelopen vrijdag kwam Pieter het ophalen. Tijdens een interview met het Haarlems Dagblad, diezelfde dag in de bieb zei hij enthousiast:
"Kijk, een heel vroege druk van Chopins cellosonate. Precies hetzelfde exemplaar als ik hier dertig jaar geleden heb geleend. het eerste stuk op mijn eerste les bij Anner Bijlsma. Binnenkort neem ik hem voor de tweede keer op, nu met Paolo Giacometti op een 19de eeuwse vleugel"
(volledige interview is te vinden in het HD, 11/12/10)
Als die cd uitkomt hoor je dat, want die komt beslist in onze collectie!!.
Alvast een klein voorproefje voor het concert:



Pieter Wispelwey (cello) en Paolo Giacometti (piano)

Vrijdag 17 december, aanvang 20.15 uur, Oude Kerk, Wilhelminaplein, Heemstede.
Toegang 18.00 euro/ vriendenprijs 15,50 euro.
Reserveren www.podiumoudeslot.nl of
06-13133626

(Roel)

Geen opmerkingen: