dinsdag 5 februari 2008

Jazztrio Muis


Afgelopen zondag las ik in het krantje Haarlem op Zondag een korte aankondiging van het Jazztrio Muis in café Cicero. Nooit van gehoord (van het trio, wel van Cicero). Het bleek te gaan om een trio bestaande uit zang, altviool en gitaar. Ik was benieuwd en ach, valt het tegen, een lekker koud biertje aan het eind van een zondagmiddag valt nooit te versmaden. Maar gelukkig werd ik positief verrast door leuke eigen interpretaties van nummers als Dindi, Nuages, Time after time (van Jule Styne/Sammy Cahn, niet het nummer van Cyndi Lauper), On green Dolphin street en andere bekende jazzstandards uit The Great American Songbook. De zangeres had een mooie stem en een goede timing, en er waren leuke vioolsolo's. Het is altijd leuk om mensen te horen die een eigen invulling weten te geven aan de muziek die ze maken. De zangeres vertelde me ook dat ze soms nummers wat moeten aanpassen om het in deze kleine en bijzondere bezetting spannend te laten klinken en dat is goed gelukt. Helaas had ik een andere afspraak, waardoor ik de tweede set moest missen.
Mocht je door bovenstaande nieuwsgierig zijn geworden, je kunt ze gaan zien en horen, zondag 17 februari van 17.00 - 19.30 uur in Jazz Cafe "De non", A. Verherentstraat 1 in Heemskerk. En over enige tijd staat de cd "Smile" die het trio in eigen beheer heeft uitgebracht bij ons in de bakken bij onze nieuwe "Haarlem Muziekcollectie"!
En nog even ten overvloede, ook jouw cd kan daar staan, zie onze oproep van 6 december 2007!!
(RK)

Geen opmerkingen: