vrijdag 9 april 2010

Mayor Blues in C-sharp

Afgelopen woensdag was ik bij de opening van de World Music Shool in Schalkwijk Oorspronkelijk zou het gewoon de Wereld Muziek School Schalkwijk gaan heten, maar er is al een instelling in Amsterdam met die naam (minus het Schalkwijk uiteraard) en die maakte bezwaar. Flauw hoor.
Nadat burgemeester Bernt Schneider een toespraakje had gehouden werd de officiële opening verricht door middel van een bluesjam met onze burgervader op elektrische fretloze bas, je hebt er over kunnen lezen in het Haarlems Dagblad van donderdag. Op de foto bij dat artikel zie je rechts nog net een deel van een saxofoon, die is van mij. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik één keer in mijn leven met een burgemeester gejamd heb. In het artikel had deze het over een bluesje in A of  E, voor mijn altsax kwam dat neer op een blues in C#, er zijn leukere toonsoorten om in te improviseren, maar alla ...

               (de foto zoals ik hem het liefst in de krant gezien had ;->)
Ik mocht ook nog twee nummers met mijn saxofoonkwartet spelen. Nou ja kwartet, Hein (Pijnenburg, saxofoon- en klarinetleraar en initiator achter de WMS) speelt vaak mee dus is het meer een kwintet (of kwartet + 1?)
Het was dus heel erg gezellig. Paulien had voor iedereen die dat wilde soep en salades klaargemaakt en er was drank en hapjes kortom a good time was guaranteed for all!
(Roel)

Geen opmerkingen: