vrijdag 17 april 2009

YouTube symfonie orkest (2)


Het debuut van het YouTube symfonieorkest heeft op 15 april j.l. plaatsgevonden in Carnegie Hall in New York. U kunt het openingsconcert op Youtube via hun eigen kanaal bekijken. De belangrijkste vraag is hoe klinkt het YouTube symfonieorkest? Vooral de strijkersklank heeft een volle ronde klank. Ik had misschien een meer uitgesproken geluid bij de blazers willen horen maar dat komt vast wel als ze geregeld als orkest samenspelen. De keuze van het derde deel uit de vierde symfonie van Brahms als openingsstuk was voor mij een verrassing. Ik had een minder traditioneel stuk verwacht, misschien iets van Stravinsky? Ik ben benieuwd naar de rest van het concert dat ik tot nu toe nog niet tijd heb gehad om te beluisteren
Maar laten we eerlijk zijn: het YouTube symfonieorkest is een prachtige initiatief en het speelniveau kan alleen beter worden. Ik hoop dat ze gauw op tournee gaan zodat ik ze in Nederland ook live kan beluisteren.
Tot die tijd hoera voor het kanaal van YouTube Symphony!

Geen opmerkingen: