vrijdag 29 oktober 2010

Mijn zomerhit top 3



Nog één dag en dan wordt het al weer wintertijd en dus is het tijd voor mijn zomerhit top drie, je weet wel die nummers die je in een fantastische vakantie hoort, de zon scheen alleen maar, je was verliefd en het leven was één feest.
Daar gaatie dan:
Op 3 Neil Sedaka met Oh Carol Ik was nog piepjong en heel verliefd (op afstand) op een Zweeds meisje minstens twee keer zo oud als ik en de hele zomer scheen de zon in Callantsoog.
Op 2 Chet Baker met My funny Valentine. Een zomerjazzcursus, twee weken in Toscane. Smoorverliefd, maar ik had mijn vriendin vlak voor die vakantie ontmoet, te laat om mee te kunnen. Maar smachten in Toscane is ook niet mis, en elke dag jazzen om me nog beter te voelen. Op de bonte avond zong Monique dit lied, met haar jongste zoon op de arm. Prachtig en ontroerend. Toen verlangde ik ernaar om snel thuis te zijn.
Op 1 Manolis Mitsias met Stin elefsina mia fora voor het eerst gehoord ergens in de jaren zeventig op Paros in een onmogelijk gehucht, Ambelas, voorbij Naoussa via een stoffige weg te bereiken. Toen nog hooguit twee huizen, één cafe/restaurant. Slapen onder een boom op hooibalen, elke avond feest in het café met een eigenaar die danste, o.m. op dit nummer.




Als jullie nog top drie's willen opsturen, doen! stuur naar mij en plaatsing is gegarandeerd!
Roel

Geen opmerkingen: