vrijdag 12 maart 2010

Nog één keer: Berlijn!


Afgelopen zaterdag trad Theaterkoor Blue Moon, het koor waar ik jarenlang in gezongen heb, op in de bibliotheek. Dit was in het kader van de promotie van de MuziekLounge. Een van de thema’s die te beluisteren valt op de iPods van de MuziekLounge is muziek uit het Berlijn van de vorige eeuw en dat is nu net een van de voorstellingen die het koor op zijn repertoire heeft staan, vandaar. Hun oorspronkelijke voorstelling bestond uit een show met een vertelster en dia's, in de bibliotheek zongen ze alleen de liedjes. Twee keer een setje van ongeveer een half uur naast de loungebankjes. Het eerste setje ging nog wat onwennig, het koor was niet aan de akoestiek gewend en ze konden, naar ik later hoorde, elkaar slecht verstaan, maar het tweede setje ging en klonk veel beter. Een aantal klanten ging er echt voor zitten om te luisteren, en ik hoorde later dat de muziek overal goed te horen was geweest en dat klanten aan de balie hadden gezegd dat ze het leuk vonden zo'n koor dat in de bibliotheek zingt.
Ondertussen liep ik te flyeren om de MuziekLounge onder de aandacht te brengen, nu maar hopen dat het effect sorteert!
Maar wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar, het brengt ook een leuke, gezellige sfeer in de bibliotheek!
De foto is van het koor tijdens de première in de Stadsschouwburg, november 2008.
(Roel)

Geen opmerkingen: