Ik heb me vergist, Nederland zit toch in de finale en ik begrijp dat flink wat mensen met NSF kaartjes voor zondag deze proberen te verkopen. Ik was kennelijk niet de enige die verwachtte dat ze het niet zouden redden.
Tja ... en als je nog wat bladmuziek voor je vuvuzela nodig hebt:
Tsja, dat wordt misschien lastig voor jazzliefhebbers die ook voetballiefhebber zijn, zeker als Nederland in de finale komt (nâh, denk het niet), want North Sea Jazz zit er weer aan te komen in het weekend dat ook de finale gespeeld zal worden. En mijn supertip? Sonny Rollins natuurlijk, en die speelt ... op zondag! Nou ja, ze hebben wel een groot scherm waarop je de finale kan volgen!
Door omstandigheden zal ik het alletwee moeten missen, maar NSJ missen vind ik toch het meest jammer. In onze jazz-cd collectie (en pop/soul, North Sea is net als al die andere jazzfestivals allang geen alleen-maar-jazz-festival) bevindt zich een ruime keuze aan artiesten die deelnemen aan dit festival, een deel van die collectie ligt weer op het witte etalagemeubel, links van de cd-bakken.
Ook van Haarlem Jazz (18 t/m 22 augustus) is het programma rond. Enkele namen: Josee Koning Trio, Piet Noordijk en de gebroeders Beets, Michiel Borstlap en aanrader James Carter & De Nazaten.
Zondag als afsluiter weer de Super Sunday Jamsession o.l.v. Peter Beets met o.a. Rueben Rogers, James Carter, Joe Cohn, Greg Hutchinson, Misha Mengelberg, John Engels, Ben van den Dungen.
Enne ... in de grote tent alsjeblieft minder lullen en zwetsen maar luisteren naar de muziek, dat zou heel prettig zijn. Misschien is het een idee om die biertappunten buiten de tent te plaatsen om te beginnen!
(Roel)
Vandaag is het weer zover, de 34e editie van het North Sea Jazzfestival gaat van start. Wat valt er nog toe te voegen? Nieuw dit jaar en erg handig lijkt me de mobiele gids ... En voor diegenen die dit jaar niet kunnen gaan of na dit weekend nog wat willen nagenieten, in en via (bij de CDR) de bieb zijn cd's te leen van vrijwel alle artiesten die dit jaar optreden. Kijk ook op ons witte etalagemeubel (links van de cd-bakken), daar liggen ook cd's van op het NSJ optredende artiesten. Van John Zorn (artist in residence) hebben wij zelf niet zoveel (maar de CDR wel) daarom alvast een filmpje: